Renginys nemokamas, tačiau būtina išankstinė registracija
Rūta Vosyliūtė (vokalas)
Baroko muzikos orkestras Collegium Musicum Riga (Latvija)
Meno vadovas Māris Kupčs (klavesinas, Latvija)
Koncerto režisierius Adrián Schvarzstein (Ispanija)
Režisieriaus asistentė, judesys Jūratė Širvytė-Rukštelė
Kostiumų dailininkė Renata Valčik
XVIII a. Baroko opera – afektų raiškos terpė, ne tik gerai žinomų kastratų, bet ir moterų dainininkių šlovės era. Tokius dainininkus kaip Carlo Broschi (Farinelli), Francesco Bernardi (Senesino), Faustina Bordoni ar Francesca Cuzzoni troško išgirsti visa Europa. Koncertas parengtas naudojant kastratų ir retą unikalų moterų dainininkių barokinį repertuarą, siekiant XXI a. publikai atskleisti Baroko muzikos teatrališkumą.
Visos pasirinktos barokinės arijos sukomponuotos da capo (liet. „nuo pradžių“) forma. Atliekant tokią muziką kyla nemenkų iššūkių, nes arijos da capo meninis kanonas solistą įpareigoja stilingai improvizuoti, ornamentuoti vokalinę partiją. Šis sprendimas nėra atsitiktinis, nes Rūta Vosyliūtė ne vienus metus gilinasi į arijos da capo atlikimą. Tai liudija pastaraisiais metais surengti rečitaliai ir vesti kursai šia tema.
Koncertas pavadintas „Dramma da Capo“ (liet. „drama nuo pradžių“) dėl dekartiško požiūrio į mimezę. Šis požiūris suponuoja aistrų sustiprinimą per pasikartojimą, grįžimą apmąstymuose. Baroko epochos filosofas René Descartes’as buvo įsitikinęs, kad nuo aistrų priklauso šio gyvenimo gėris ir blogis. Žmogaus protas gali atpažinti besikartojančius afektus ir savaip racionaliai tobulinti gyvuliškas dvasias. Klausytojai bus kviečiami pasinerti į skirtingų afektų muziką kartu su pirmą kartą Vilniuje pasirodančiu Baroko muzikos orkestru „Collegium Musicum Riga“ (Latvija), vadovaujamu Mārio Kupčo (klavesinas, Latvija).
Programoje skambės: A. Vivaldi arija Matrona inimica iš oratorijos Juditha Triumphans (1716); N. Porporos arija Bella diva d’amor iš operos Angelica (1720); L. Vinci arija In braccio a mille furie iš operos Semiramide riconosciuta (1729); N. Jommelli arija Superbo di me stesso iš operos L’Olimpiade (1761); A. Scarlatti arija Piu’ non credo iš operos Penelope la casta (1696); L. Vinci arija Vuol tornare iš operos La Rosmina fedele (1725); L. Leo arija Se tutti i mali miei iš operos Demofoonte (1735); A. Scarlatti arija Figlio tiranno iš operos Griselda (1720); G. M. Orlandini arija Muore il cigno iš operos Nero (1723).
Rūta Vosyliūtė – Baroko muzikos dainininkė, tarptautinių konkursų „Fatima Terzo“ (Vičenza, 2011, pirma vieta), „Francesco Provenzale“ (Neapolis, 2009, antra vieta) laimėtoja. Aktyviai dalyvauja įvairiuose koncertuose ir senosios muzikos festivaliuose visoje Europoje ir Lietuvoje. Baroko operos teatro projektuose sukūrė Inos vaidmenį G. F. Händelio operoje „Semelė“ (2017), Abros vaidmenį A. Vivaldi oratorijoje „Juditos triumfas“ (2014), Magdalenos partiją G. F. Händelio oratorijoje „Prisikėlimas“ (2014). Tarptautiniame senosios muzikos festivalyje „Banchetto musicale“ C. Monteverdi operoje „Orfėjas“ atliko Muzikos ir Vilties partijas (2015). Yra bendradarbiavusi su žymiais dirigentais: Claudio Cavina, Sigiswaldu Kuijkenu, Paolo Faldi, Marco Mencoboni, Walteriu Testolinu, Wolfgangu Katschneriu, Māriu Kupču. Nuo 2014 m. su senosios muzikos ansambliu „Chiaroscuro“ aktyviai koncertuoja įvairiuose festivaliuose Lietuvoje ir užsienyje.
Išsilavinimas: nuo 2014 m. LMTA studijuoja italų vokalinės muzikos doktorantūrą. Renesanso ir barokinio dainavimo magistro diplomas „Cum Laude“ A. Pedrollo Vičenzos konservatorijoje su profesorėmis Patrizia Vaccari ir Gloria Banditelli. Baigiamojo darbo tema – G. F. Händelio operų dramaturgija (2011, Italija). Dainavimo specialybės bakalauro diplomas LMTA, prof. Sigutė Stonytė (2009, Vilnius).
Baroko orkestras Collegium Musicum Riga įkurtas 1990 m. dirigento Mārio Kupčo. Nuo 2004 m. orkestrą sudaro 20 atlikėjų, grojančių istoriniais instrumentais ir propaguojančių istoriškai tikslų atlikimą. Tai vienintelis tokio tipo orkestras ne tik Latvijoje, bet ir Baltijos šalyse. 2012 m. orkestras „Collegium Musicum Riga“ ir dirigentas Māris Kupčas buvo nominuoti Latvijos metų įrašų apdovanojimuose už išleistą kompaktinę plokštelę „Music in Riga 1570–1800“.
Māris Kupčas muzikinę karjerą pradėjo kaip choro dirigentas, vėliau atsidėjo klavesino studijoms ir orkestriniam dirigavimui. Įkūrė baroko orkestrą „Collegium Musicum Riga“ ir chorą „Collegium Choro Musici Riga“, taip pat pradėjo Senosios muzikos departamento veiklą J. Vitolo Latvijos muzikos akademijoje. Vadovauja kameriniam orkestrui „M.O.T.O.“, yra dažnai kviečiamas diriguoti simfoninės ir operinės muzikos koncertuose. Yra dirigavęs operetes ir operas (J. Strausso Die Fledermaus, Wiener Waltz, Z. Liepiņšo Parīzes Dievmātes katedrāle) bei daugiau nei 20 baroko operų (G. F. Händelio Acis and Galatea, Deidamia, A. Vivaldi Ottone in villa ir kt.).