Jau liepos 4 d. atidarysime Raimondo Paknio fotografijų parodą „Laiko pėdsakai: sienos ir spalvos“!

Raimondo Paknio fotografijų paroda „Laiko pėdsakai: sienos ir spalvos“ lankytojams atveriama nuo liepos 5 d.
 
R. Paknio fotografijų objektas – krikščionių šventovių, daugiausia katalikų bažnyčių ir koplyčių, liekanos, o tiksliau – polichromijos pėdsakai ant šių pastatų sienų.
 
Analogine kamera itin tiksliai užfiksuoti pastatai yra išsimėtę didžiulėje teritorijoje, kuri kadaise priklausė vienai valstybei – Abiejų Tautų Respublikai. Šiandien šios žemės yra padalytos tarp Ukrainos, Baltarusios, Lenkijos ir Lietuvos, bet jose esantis paveldas mena bendras kultūrines šaknis ir istorinius saitus. Pasitelkęs fragmentuotą ir išdidintą specifinį architektūros elementą (spalvinį medžio ir mūro pastatų eksterjerų ir interjerų dekorą), fotografas prikelia masyvų istorijos klodą. Didelio formato kadrų 35 atspaudai pagauna žvilgsnį ir suveda mus į akistatą su menkai pažinta, vaizduotę žadinančia praeitimi. Naujoji paroda panardina į fotografo sukurtų vaizdų pasaulį ir suteikia mums išnykusios epochos amato meistrystės, skonio ir estetikos pojūtį, kartu sukelia troškimą pažinti šį pasaulį giliau ir geriau.
 
Šiuos kadrus Raimondas Paknys fotografavo daugiau nei dešimt metų. Tarp 2006 ir 2021 m. jis kasmet po kelis kartus vyko į ekspedicijas po Ukrainą, Baltarusią ir Lietuvą. Iki Rusijos plataus masto invazijos į Ukrainą jo nuotraukos galėjo paskatinti žiūrovus ypač sudominusius paminklus arba jų liekanas apžiūrėti gyvai, tikrovėje. Šiandien tai nebeįmanoma – jie sunkiai pasiekiami, kai kurie net ir sunaikinti.
 
Paroda buvo kurta kaip Valdovų rūmų muziejaus erdvėms pritaikyta instaliacija – didelio formato fotografijos derintos prie muziejaus interjero proporcijų, neutrali salių spalva pasirinkta kaip ypač palankus fonas spalvotoms fotografijoms, padedantis subtiliai išryškinti jose užfiksuotų pastatų polichromijos įvairovę.
 
Į parodos instaliaciją įtraukta Onutės Narbutaitės muzika. Raimondo Paknio fotografijų parodai kompozitorė pasiūlė oratorijos „Centones meae urbi“ (liet. „Skiautinys mano miestui“, 1997) fragmentus. Muzikinis dėmuo padeda žiūrovams atitrūkti, atsiriboti nuo esamo laiko ir persikelti į parodos autorių kuriamą estetinę erdvę, dar labiau priartindamas fotografo užfiksuotą realybę, užaštrindamas jos suvokimą. Kartu tai dviejų meninės kūrybos formų sampyna, nes tiek R. Paknio fotografijos, tiek O. Narbutaitės oratorija perteikia praeities buvimo dabartyje poreikį ir būtinumą, primindamos, kad pasinerti į praėjusį laiką neįmanoma, galima tik pamatyti, paliesti, pajusti jo fragmentus – vaizdo pėdsaką, vos girdimu šlamesiu virstantį garsą.
 
Paroda veiks iki rugsėjo 24 dienos.

 

Susiję įrašai

Daugiau straipsnių

Valdovų rūmų muziejus Ukrainos muziejininkus supažindina su inovatyviausiais ekspozicijų sprendimais

20250502

Valdovų rūmų muziejus tęsia profesinius ir pažintinius mokymus Ukrainos muziejininkams. Mokymų programoje daug dėmesio skiriama kolegų parengimui dirbti po karo, gebėjimui pritaikyti inovatyvius parodų organizavimo sprendimus ir Ukrainos muziejininkų kvalifikacijos kėlimui. Pirmuosiuose mokymuose Vilniuje ir Lietuvos regionuose dalyvavo dviejų didžiausių Lvivo muziejų – Lvivo nacionalinės Boryso Voznyckio dailės galerijos ir Lvivo istorijos muziejaus – vadovai bei jų pavaduotojai. Pirmųjų mokymų programos turinį parengė Valdovų rūmų muziejaus vadovas dr. Vydas Dolinskas ir l. e. generalinio direktoriaus pavaduotojo pareigas Marijus Uzorka. Kolegos iš Ukrainos supažindinti su Lietuvos regionų muziejais, jų nuolatinėmis ekspozicijomis, parodomis, šiuolaikinėmis veiklos formomis, surengtos diskusijos su muziejų specialistais.

Plačiau

Publikuota: 2023-06-30 17:51 Atnaujinta: 2023-06-30 18:15
smart foreash ccms6
Šioje svetainėje yra naudojami slapukai (angl. „cookies“). Jie gali identifikuoti lankytojus, rinkti statistikos duomenis ir padėti pagerinti naršymo patirtį kiekvienam lankytojui atskirai.
Susipažinkite su mūsų Privatumo ir slapukų politika