Atlikėjai:
Rūta Vosyliūtė (barokinis vokalas)
Vaiva Eidukaitytė-Storastienė (klavesinas, basso continuo partija)
Gaudas Paulius Krištaponis (violončelė, basso continuo partija)
Rima Švėgždaitė (barokinis smuikas)
Arijoms da capo dedikuotame koncerte skambės nuostabios XVIII a. arijos su išlikusiomis originaliomis kastratų Gaetano Gvadanio (Gaetano Guadagni), Karlo Broskio (Farinelio) (Carlo Broschi (Farinelli), Antonijaus Uberčio Porporino (Antonio Uberti Porporino) bei primadonos Faustinos Bordoni (Faustina Bordoni) natose užfiksuotomis ornamentacijomis. Specialiai šiam koncertui ieškota trijų Georgo Frydricho Hendelio (Georg Friedrich Händel) arijų da capo iš operos „Ottone“ (1723) su kastrato G. Gvadanio 1751 m. išlikusia puošyba, Rikardo Broskio (Riccardo Broschi) broliui Farineliui (Farinelli) perkurtos arijos „Son qual nave“ (1730) ir Johano Adolfo Hasės (Johann Adolf Hasse) arijos „Digli ch’io son fedele“ iš operos „Cleofide“ (1731), atliktos A. Uberčiui Porporinui apie 1750 m. Berlyne.XVIII a. arijos da capo formos kultūrinis kontekstas – itin platus. Muzikinė arija da capo tampa Renė Dekarto (René Descartes) suformuotos afektų teorijos ir moralinės filosofijos emblema. Įvairių aistrų naudą R. Dekartas įžvelgia galimybėje jas sustiprinti ir prie jų nuolatos grįžti apmąstymuose, nes, kaip jis buvo įsitikinęs, nuo aistrų priklauso šio gyvenimo gėris ir blogis. Ar egzistuoja tikras gyvas ryšys bei dvasinė sąsaja tarp moralinės psichologinės reprezentacijos ir muzikinės aistros reprezentacijų?
R. Dekarto suvokimu, filosofijos ir muzikos tikslas yra tas pats – žmogaus jausminis ugdymas, tačiau skiriasi priėjimo būdai, priemonės. Muzikinėse formose išreiškiant afektų judesius, visų pirma reprezentuojant, tada varijuojant, imituojant, puošiant ir pakartojant da capo dalyje arijos garsais nutapo jausmą ir tiesiogiai paliečia širdį. Kaip teigia škotų filosofas Adamas Smitas (Adam Smith), tokioje afektų reprezentacijoje muzika su arijomis da capo pranoksta visus kitus imituojančius menus. Afektų reprezentacija filosofijoje ir muzikoje, tarsi filosofinių idėjų atspindys Baroko epochoje, įsikuria muzikinėje arijos da capo formoje.
Jaukioje Valdovų rūmų muziejaus menėje arijas atliks dainininkė Rūta Vosyliūtė, ji Italijoje gilinosi į barokinį dainavimą, o šiuo metu studijuoja meno doktorantūrą Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. Jai akompanuos šiam koncertui suburtas senosios muzikos atlikėjų ansamblis.
Programoje skambės:
Georgo Frydricho Hendelio arijos „Affanni del pensier“, „Alla fama“, „Benchè mi sia crudele“ iš operos „Ottone“ (1723)
Rikardo Broskio arija „Son qual nave“ iš J. A. Hasės operos „Artasserse“ (1730)
Johano Adolfo Hasės arija „Digli ch’io son fedele“ iš operos „Cleofide“ (1731)
Antonijaus Vivaldžio (Antonio Vivaldi) arija „Agitata da due venti“ iš operos „Griselda“ (1735)
Maloniai kviečiame!
Koncertas nemokamas. Būtina išankstinė registracija.
Daugiau informacijos: tel. (8 5) 262 0067 arba el. paštu renginiai@valdovurumai.lt.