Il bianco e dolce cigno
Jacques Arcadelt, Orlando di Lasso, Orazio Vecchi ir kitų italų kompozitorių madrigalai
Choras ir konsortas „Brevis“
Vadovai: Gintautas Venislovas ir Darius Stabinskas
Nors itališkojo madrigalo ištakos siekia XIV a., choras ir konsortas „Brevis“ klausytojams numatė atskleisti XVI a. madrigalų šedevrų grožį – tuomet šis žanras Vakarų Europoje buvo pasiekęs populiarumo viršūnę. Taip pat su karaliene Bona Sforca (Sforza) bei jos italų muzikų palyda šis žanras atkeliavo ir į mūsų kraštus. Madrigalo, kaip pasaulietiškosios muzikos žanro, populiarumą lėmė išskirtinis poezijos ir muzikos ryšys, dėmesys kiekvieno balso linijai ir gausybė kitų meistriškai vartotų polifonijos, ritmo ir harmonijos priemonių. Kai kurie tekstai skamba ne vieno kompozitoriaus kūriniuose – tai mums atskleidžia anuomet vyravusį poezijos skonį. Nemažai italų kompozitorių palaikė ryšius ir su mūsų valdovais bei didikais, kartais jiems net dedikuodavo savo muzikos rinkinius. Tarp jų – Orazio Vecchi Pirmoji madrigalų knyga, dedikuota Albertui Radvilai, Giovanni Battista Mosto Antroji madrigalų knyga, paskirta Kristupui Radvilai.
Ande el baile!
Lotynų Amerikos baroko muzika ir šokiai
Ansamblis „Villancico“ (Švedija):
Vadovas Peter Pontvik
Karl Nyhlin – barokinė gitara
Rolf Landberg – perkusija
Daniela Valero ir Kaj Sylegård – šokis
Choras ir konsortas „Brevis“, vadovai: Gintautas Venislovas ir Darius Stabinskas
Nelengva apibūdinti Lotynų Amerikos renesanso arba baroko muziką, mat ikikolonijinis indėnų kultūrinis paveldas nebuvo vienalytis. Savo muziką į kitą žemyną atvežė europiečiai konkistadorai. Jų laivais plaukė ir muzikantai – čia keliavo ir kariniai, ir privatūs ansambliai, kuriuose buvo grojama trimitais, obojais, viuelomis ir renesanso gitaromis. Prie muzikinės kultūros asimiliavimo prisidėjo ir netrukus atvykę misionieriai, kurie garsų meną pasitelkė skelbdami krikščionių tikėjimą tarp vietinių gyventojų. Šios istorinės peripetijos suformavo nepaprastai įdomų muzikinį palikimą – kūriniai buvo rašomi tarsi Europos renesanso ir baroko muzikos kalba, tačiau nuspalvinti egzotiškais ritmais, melodijomis arba net vietinių kalbų intarpais.
1995 m. susibūręs ansamblis „Villancico“, vadovaujamas Peterio Pontviko, – vienas iš žymiausių šios muzikos atlikėjų, surengęs daugybę pasirodymų Europoje ir Pietų Amerikoje. Šio kolektyvo koncertų programose unikaliai dera Lotynų Amerikos baroko kompozicijos ir senoji Šiaurės kraštų muzika.
Bilietai: 15, 25, 35 Lt
Bilietus platina „Bilietų pasaulis“, www.bilietupasaulis.lt