Klausytojai įleidžiami nuo 17.15 iki 17.55 val.
Valdovų rūmuose vyksta statybos darbai. Maloniai prašome į renginį nesivesti nepilnamečių asmenų.
Informacija apie bilietus – www.bmfestival.lt
Rengėjas – tarptautinis senosios muzikos festivalis „Banchetto musicale“
Atlikėjai:
Ansamblis Starck Compagnay (Lenkija)
Tomasz Ślusarczyk (vadovas) – trimitas
Stanisław Majerski – trimitas
Paweł Chulisz – trimitas
Michał Tyrański – trimitas
Ryszard Haba – timpanai
Marcin Świątkiewicz – vargonai
Varinių pučiamųjų instrumentų istorija (ypač trimitų) yra ilga ir turtinga. Natūralūs trimitai gyvavo dar iki Baroko epochos. Šiais instrumentais grojantys muzikantai dirbo dvaruose ir bažnyčiose. Pavyzdžiui, 1460 m. karališkasis Insbruko dvaras įsigijo du trimitus, o 1474 m. Liubeko Šv. Marijos bažnyčioje pirmą kartą buvo įdarbinti klarryter, kitaip tariant – trimitininkai klarinistai. Terminas clarino atsirado palyginti vėlai, tik 1561 m. Vokietijoje. Tuomet pirmą kartą paminėtas trimitininkas, atliekantis clarino partiją Anaberge Saksonijoje.
Abiejų Tautų Respublikoje trimitininkai dirbo didikų – Sapiegų, Liubomirskių, Višnioveckių dvaruose. Neabejotina, kad svarbiausias clarino meno centras buvo Jasna Guros vienuolynas Čenstakavoje. Clarino menas savo apogėjų pasiekė Johano Sebastiano Bacho (Johann Sebastian Bach) ir Georgo Frydricho Hendelio (Georg Friedrich Händel) kūryboje – daugelyje kūrinių jie trimitui skyrė kone svarbiausią balsą (jis ir partitūroje buvo užrašomas pirmuoju – tik po jo eidavo smuikas, fleita, obojus ir kt.). Klarinistai buvo labai gerbiami, laikomi elitiniais muzikais, o jų darbas apmokamas geriausiai. Clarino išpopuliarino ir žymūs to meto atlikėjai, tokie kaip Gotfrydas Reichė (Gottfried Reiche), kuris siejamas su J. S. Bachu. Grojimas senaisiais instrumentais suteikia galimybę grįžti prie ištakų ir ieškoti praėjusioms epochoms artimo skambesio. Koncerto programa – tai tam tikra paskata senosios muzikos kūrinius atlikti to meto instrumentais, taip kartu atiduodant pagarbą natūraliam trimitui – kadaise itin populiariam virtuoziškam instrumentui.
Barokinių trimitų ansamblį „Starck Compagnay“ 1997 m. Krokuvoje subūrė trimitininkai Tomašas Slusarčykas (Tomasz Ślusarczyk), Stanislavas Majerskis (Stanisław Majerski) ir timpanininkas Ryšardas Haba (Ryszard Haba). Jo branduolį sudaro lenkų trimitininkai, nuolat grojantys įvairiuose Lenkijos orkestruose, taip pat Bydgoščiaus muzikos akademijos barokinio trimito klasės studentai. Prireikus ansamblį papildo dar keturi muzikantai, grojantys istoriniais trombonais. „Starck Compagnay“ bendradarbiauja su žymiais Lenkijos ir kitų šalių muzikais – Paulu Esvudu (Paul Esswood), Peteriu Hansonu (Peter Hanson), Mareku Toporovskiu (Marek Toporowski), Liudmila Golub (Ludmiła Gołub), Davidu Staffu (David Staff) bei kitais.
Ansamblio tikslas – senosios muzikos kūrinius atlikti istoriniais instrumentais, ypatingą dėmesį skiriant reprezentacinei, dvarų ir sakralinei muzikai, įtraukiant ją į tinkamą istorinį ir liturginį kontekstą. Šis kolektyvas tęsia 400 metų senumo Jasna Guros korpuso trimitininkų tradiciją. Ansamblio pavadinimas kilo iš XVII a. trimitų meistro Jeronimo Starko (Jieronim Starck), kurio vienas trimitų saugomas Jasna Guroje, pavardės. Muzikantai, atlikdami nežinomų arba retai atliekamų autorių kūrinius, sau kelia itin aukštus reikalavimus, kad atskleistų visą jų spindesį. Svarbiausi iki šiol ansamblio įgyvendinti projektai – „Missa Tridentina“, „Sarmatų Requiem“, „Lenkiškieji mišparai“. Ansamblis dalyvavo daugelyje festivalių Lenkijoje, Rusijoje, Vokietijoje ir Ukrainoje.
Bilietai:
www.bmfestival.lt
Tel. (8 5) 233 3997 (darbo valandomis)
El. p. info@bmfestival.lt