Pasitinkant gražiausias metų šventes, Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai visiems namuose likusiems istorijos mylėtojams dovanoja įspūdingą dovaną – virtualų žaidimą „Valdovo pasiuntinys“. Gražiausia knyga pripažintos knygos „Vilniaus rūmai ir jų šeimininkai“ įkvėptas pirmasis tokio pobūdžio interaktyvus istorinis žaidimas perkels žaidėjus į Valdovų rūmų menes, kartu sudarys galimybę pažinti artimiausią Lietuvos didžiojo kunigaikščio ir Lenkijos karaliaus Žygimanto Augusto (1544/1548–1572) aplinką. Beje, tai yra ir paskutinis akcentas, šiais metais minint valdovo gimimo 500 metų jubiliejų.
„Įvertindami esamą situaciją, tačiau norėdami, kad šios šventės būtų tokios pat linksmos, prasmingos ir originalios, kviečiame visus likti namie, tačiau būtinai užsukti į virtualų Valdovų rūmų muziejų: tapti valdovo pasiuntiniais virtualiame žaidime, atlikti užduotis ir pelnyti vertingų prizų. Juos bus galima atsiimti, kai tik baigsis karantinas ir muziejus atvers duris“, – teigia Valdovų rūmų muziejaus Edukacijos skyriaus edukacijos metodininkė, projekto vadovė dr. Nelė Kostinienė.
Prie beveik metus kurto žaidimo projekto dirbo Valdovų rūmų muziejaus Edukacijos skyriaus specialistės Laura Grybauskaitė, Laima Nosevičienė, Daiva Tuinylienė, o edukatorėms padėjo nemažai žinomų žmonių: žaidimo vaizdus ir veikėjus išpiešė dailininkė Lina Itagaki, o idėją įgyvendino skaitmeninės komunikacijos lyderės UAB „MultimediaMark“ kūrėjų komanda: scenaristas, vaikų rašytojas Mindaugas Valiukas, dizaineris Gražvydas Zujus, informacinių technologijų specialistas Vitalij Černevič. Projektui finansavimą skyrė Lietuvos kultūros taryba.
Beje, žaidimas išsiskiria tuo, kad visi jame panaudoti modeliai ir vaizdai yra nupiešti, tačiau piešiniai yra tarsi rekonstrukcijos, atliktos remiantis autentiškais duomenimis. Dėl minėtos priežasties žaidėjams reikia pasirūpinti geru interneto ryšiu, kad šios atkurtos erdvės greičiau būtų matomos kompiuteriuose.
Virtualus žaidimas trunka nuo dešimties minučių iki pusvalandžio. Žaidėjai kviečiami atlikti iš viso penkias intriguojančias užduotis, kurias įveikdami apsilankys penkiose Valdovų rūmų erdvėse ir susitiks su skirtingais valdovo šeimos nariais. Čia teks ne tik pasukti galvą, kaip tinkamai aprengti valdovę ar parinkti šarvus ir kovos ginklą riteriui, bet ir sudaryti Lietuvos didžiųjų kunigaikščių genealoginį medį ar „išsikepti“ Lietuvos ir Lenkijos valdovės Bonos Sforcos (Sforza, 1494–1557) mėgstamų itališkų vaflių. Nė vienas, atlikęs užduotį, neliks be atlygio – ją įveikęs, valdovo pasiuntiniu tapęs žaidėjas turės galimybę susikurti savo asmeninį herbą ir šūkį, o pabaigoje – ne tik tapti tituluotu riteriu, bet ir gauti realių dovanų.
Pasak N. Kostinienės, žaidimo pabaigoje, sėkmingai įveikus užduotis, tereikės mobiliuoju telefonu nuskenuoti optinį kodą, kuris leis išsaugoti pasiektą rezultatą iki karantino pabaigos ir, sulaukus saugesnių laikų bei atvykus į Valdovų rūmų muziejų, atsiimti prizą. „Tikimės, kad laikas tikrai neprailgs žaidžiant šį smagų žaidimą, o ir atneš gerų emocijų bei šventinę nuotaiką į kiekvienus namus. Juk apsilankyti pas valdovą yra tikra šventė!“ – sako šio projekto vadovė dr. N. Kostinienė.
Šiuo metu Valdovų rūmų muziejus savo lankytojams siūlo ir kitų virtualių pramogų. Tai muziejaus gidų vedamos ekskursijos po nuolatines ekspozicijas ir parodas, virtualių eksponatų galerija ir eksponatų bazė LIMIS, paskaitų ir koncertų įrašai, edukaciniai užsiėmimai, kuriuos galima išbandyti namuose, suskaitmeninti leidiniai ir įvairūs muziejaus 3D turai.