Baigėsi šių metų kovo–balandžio mėnesiais Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje Valdovų rūmų muziejaus Edukacijos ir lankytojų centro organizuoti renesanso ir baroko muzikos interpretacijos kursai, kuriuose dalyvavo moksleiviai ir pedagogai iš Vilniaus, Marijampolės, Kauno muzikos mokyklų, studentai ir dėstytojai iš Lietuvos muzikos ir teatro akademijos bei Kauno Juozo Gruodžio konservatorijos ir kiti atlikėjai.
Per kursus su jaunaisiais Lietuvos atlikėjais savo muzikine patirtimi dalijosi senosios muzikos specialistai ir nuolatiniai festivalio svečiai: išilginės fleitos atlikėjas Rodrigas Kalveira (Rodrigo Calveyra) (Prancūzija / Brazilija) ir Gustavas Gargiulas (Gustavo Gargiulo) (Šveicarija / Argentina), grojantis cinku, bei pirmą kartą Lietuvoje apsilankęs barokiniu trombonu bei vargonais grojantis Fabjenas Mulertas (Fabien Moulaert) (Belgija), taip pat liutnios, barokinės gitaros bei teorbos atlikėjas Ronaldas Lopesas (Ronaldo Lopes) (Prancūzija / Brazilija). Visais minėtais instrumentais istoriniais laikais buvo grojama Lietuvos didžiųjų kunigaikščių rūmuose.
Kursų tikslas – skatinti Lietuvos muzikus domėtis senąja muzika, skambėjusia Lietuvos didžiųjų kunigaikščių rūmuose bei kituose Europos dvaruose, taip pat suteikti kursų dalyviams žinių, reikalingų senajai muzikai atlikti, padėti jiems ruoštis edukacinio Šv. Cecilijos senosios muzikos festivalio baigiamiesiems koncertams, vyksiantiems š.m. lapkričio mėnesį.
Kursams dalyviai ruošėsi iš anksto, jiems buvo išsiųstos lektorių pasiūlytos natos bei reikalinga medžiaga. Per kursus vyko įvairūs teoriniai-praktiniai seminarai, muzikos improvizacijos dirbtuvės, meistriškumo pamokos, pažintinis koncertas „Išilginės fleitos istorija“. Kursų dalyviai susipažino su renesanso ir baroko muzikos repertuaru, minėtų muzikos stilių atlikimo ypatumais, tyrinėjo ornamentiką, kuri tais laikais nebuvo užrašoma natomis, mokėsi skaityti senovines natas ir žinoma improvizuoti. Gitaristai ir vargonininkai mokėsi basso continuo atlikimo praktikos, trombonininkai, fleitininkai, dainininkai ir kiti atlikėjai mokėsi atrasti žodžio reikšmę muzikoje.
Dalyviai taip pat turėjo galimybę suvokti renesanso ir baroko muzikos pasaulėjautą ne tik nagrinėdami senosios muzikos traktatus, bet ir pasitelkdami tapybos bei architektūros pavyzdžius.
Šių kursų lektorius sieja ne tik aistra senajai muzikai. Visi jie groja Prancūzijoje reziduojančiame ansamblyje „Cappella Mediterranea“ ir Vilniuje įsikūrusioje istorinės muzikos grupėje „Suonatori del Granduca“. Pastarasis ansamblis daug dėmesio skiria Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės muzikiniam paveldui tyrinėti, išsaugoti ir aktualinti. Šiais metais ansamblis „Suonatori del Granduca“ rekonstravo ir į kompaktinę plokštelę įrašė italų kompozitoriaus ir dainininko Džovanio Batistos Kočiolos (Giovanni Battista Cocciola) (XVI a. antroji pusė–XVII a.), tarnavusio Lietuvos didžiųjų kunigaikščių ir didikų Sapiegų rūmuose, muziką.