Renginiai

Pradžia  |  Lankytojams  >  Renginiai  >  Ansamblio „Canto Fiorito“ programa „Venetia Mundi Splendor“

Ansamblio „Canto Fiorito“ programa „Venetia Mundi Splendor“

Septintasis tarptautinis Marco Scacchi senosios muzikos festivalis

2021 m. lapkričio 21 d. 18.00–19.15 val.
Valdovų rūmų Didžioji renesansinė menė

REGISTRACIJA SUSTABDYTA!

Ansamblis „Canto Fiorito“
Renata Dubinskaitė –  mecosopranas
Rodrigo Calveyra –  išilginės fleitos, kornetas, meno vadovas
Rodolfo Richter –  barokinis smuikas
Chloe Lucas – violonė
James Johstone – klavesinas, vargonėliai

Ansamblio „Canto Fiorito“ programa „Venetia Mundi Splendor“ supažindina klausytojus su gražiausiais XVII a. Venecijos sakralinės, operinės ir instrumentinės muzikos pavyzdžiais, perteikia šio miesto kultūros spindesį, prašmatnumą ir rafinuotumą.

XVII a. pirmoje pusėje Venecija buvo neabejotinai pats įtakingiausias muzikinės kultūros klestėjimo prasme miestas Europoje, nes čia tarpo naujai besiformuojantis baroko muzikos stilius. Aristokratų dvaruose gimęs operos žanras čia tapo visiems prieinamas – Venecijoje iškilo pirmieji vieši operos teatrai, XVII a. šiame nedideliame mieste veikė net septyni tokie teatrai. Venecijos opera, kurios tėvu laikomas Klaudijus Monteverdis (Claudio Monteverdi), o svarbiausiu šios tradicijos tęsėju – jo mokinys Frančeskas Kavalis (Francesco Cavalli), buvo eksportuojama į keletą Europos šalių ir darė įtaką visam kontinentui.

Venecijos bažnytinės muzikos tradicija buvo ne mažiau svarbi. Ir K. Monteverdis, ir F. Kavalis dirbo Šv. Marko bazilikos kapelmeisteriais, kūrė didingus sakralinės muzikos veikalus, vėliau šias pareigas ėjo ir Džovanis Legrencis (Giovanni Legrenzi). Venecijoje gimė ir kompozitorės Barbaros Stroci (Barbara Strozzi) fenomenas – klestinčios leidybos mieste ši talentinga moteris, reikšmingai prisidėjusi prie kantatos žanro atsiradimo, išleido daugiau savo kūrybos natų nei bet kuris kitas XVII a. kompozitorius.

Instrumentinei to paties laikotarpio Venecijos muzikai atstovauja tokie iškilūs vardai kaip Darijus Kastelas (Dario Castello), Bjadžas Marinis (Biagio Marini) ir Džuzepė Skaranis (Giuseppe Scarani), kurie reikšmingai prisidėjo prie naujojo stile moderno raidos – instrumentinės concertato muzikos evoliucijos.


Renginys nemokamas, bet būtina išankstinė registracija.
Patekti į renginius galima tik turint galiojantį galimybių pasą arba ES skaitmeninį COVID pažymėjimą. Per visą renginį privaloma dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones.

Projektą finansuoja
Lietuvos kultūros taryba