Renginiai

Pradžia  |  Lankytojams  >  Renginiai  >  Vilniaus festivalio koncertas „Synaesthesis“. Abipus geležinės uždangos“

Vilniaus festivalio koncertas „Synaesthesis“. Abipus geležinės uždangos“

2019 m. birželio 9 d. 19.00–21.00 val.
Valdovų rūmų Renginių salė

BILIETAI PARDUOTI!

Atlikėjai
Šiuolaikinės muzikos ansamblis SYNAESTHESIS
Dirigentas KAROLIS VARIAKOJIS

Programa
PIERRE BOULEZ – „Dérive 1“
MORTON FELDMAN – „For Frank O'Hara“
GYÖRGY LIGETI – „Continuum“; Etiudai Nr. 1 „Désordre“ ir Nr. 4 „Fanfares“
BRONIUS KUTAVIČIUS – Instrumentinis kvintetas „Praeities laikrodžiai“
ALFRED SCHNITTKE – „Serenada“ penkiems instrumentams

Šiuolaikinės muzikos ansamblio „Synaesthesis“ nariai – jauni, pašėlę, tarsi netveriantys savo kailyje, nepažaboti taisyklių ir diktuojantys savas. 2013 m. susibūręs kolektyvas jau spėjo tapti vienu ryškiausių tokio pobūdžio ansamblių Lietuvoje. 2016-aisiais ir 2017-aisiais, tobulindamasis tarptautinėje vasaros akademijoje Austrijoje, du kartus buvo apdovanotas už geriausią naujai sukurto kūrinio atlikimą ir interpretaciją „Just Composed“ kategorijoje. 2017 m. LR kultūros ministerija ansambliui skyrė ,,Jaunojo kūrėjo“ premiją, o 2018 m. „Synaesthesis“ tapo Lietuvos kompozitorių sąjungos reziduojančiu ansambliu. Jų profesionalumas, atvirumas įvairioms meno sintezės formoms bei nuoširdumas pritraukia ir žavi pačius įvairiausius klausytojus, o patenkintas savo kūrinių atlikimu 2016-ųjų „Gaidoje“ įžymus JAV kompozitorius Michaelas Gordonas sakė, jog tikisi šį puikų kolektyvą išgirsti ir Niujorke. Išties, „Synaesthesis“ jau žengė pirmuosius žingsnius į tarptautinį kontekstą – surengti pasirodymai „Melos-Ethos“ festivalyje Bratislavoje ir „Crossroads“ festivalyje Zalcburge, o šiemet laukia svarbus tarptautinis projektas Taline. Šiais metais pasirodė ir Lietuvos muzikos informacijos centro išleistas pirmasis ansamblio albumas „Another Point of View“.

Kaip rašė kompozitorius Mindaugas Urbaitis, „Ansamblio spiritus movens Karolis Variakojis sugebėjo ne tik suburti atlikėjus, atsidavusius šiuolaikinei muzikai, bet ir taip juos įkvėpti, kad per koncertus ansamblio energija, atrodo, veržiasi per kraštus. Šis užsidegimas, su kuriuo ansamblis dirba ir koncertuoja, nežada blėsti – kol kas „Synaesthesis“ programos ir jų atlikimas sulig kiekvienu koncertu vis gerėja, progresijos kreivė sparčiai kyla aukštyn, į programas įtraukiami vis sudėtingesni ir stilistiškai itin skirtingi šiuolaikinės muzikos kūriniai, retkarčiais nevengiama ir XX a. antrosios pusės klasikos.“ Būtent taip galima apibūdinti ir ansamblio programą Vilniaus festivalyje. „Synaesthesis“ šįkart atsigręžia į Europos muziką, skambėjusią 1968–1985 m. abipus geležinės uždangos.

Greta vienų žymiausių pasaulyje modernistų – Pierre’o Boulezo, Mortono Feldmano ir György Ligeti – ansamblis prikelia bene nuo 8-ojo dešimtmečio ryškiausio Lietuvos kompozitoriaus Broniaus Kutavičiaus opusą „Praeities laikrodžiai“ (1977). „Saulė yra zenite virš Broniaus Kutavičiaus muzikos. Žinoma, jos šaknys siekia pagoniškos Lietuvos viduramžius, bet ji atspindi jaunos tautos optimizmą ir gajumą, naivų ir išmintingą, reflektuojantį ir spontanišką... ji leidžia pajusti, kaip praturtėtų Europa, jei sugebėtų sukurti muzikos kultūrą, tolygiai sujungiančią paribius ir centrą“, – buvo rašoma danų laikraštyje „Berlingske Tidende“. Davusi nepaprastai stiprų impulsą geležine uždanga atitvertos Lietuvos kultūriniam atgimimui, unikali B. Kutavičiaus kūryba išlieka aktuali ir šiandien, nepaliauja dominti jaunosios kartos atlikėjų.

Ilgai sovietinei erdvei priklausęs ir į Vakarus pasitraukęs kompozitorius Alfredas Schnittke (1934–1998) yra artimai bendravęs su Lietuvos muzikais, su dirigentu Sauliumi Sondeckiu, jam dedikavęs kūrinių, o kompoziciją kameriniam orkestrui „Sutartinės“ sukūrė Lietuvai tragiškų 1991-ųjų sausio įvykių dienomis ir skyrė Lietuvos žmonėms. Postmodernistinė ir polistilistinė A. Schnittke’s kūryba iki šiandien yra itin populiari Europos scenose. Klausytojus magiškai veikia iš šios muzikos sklindantis emocinis jautrumas ir paprastumas, tam tikras daugiaprasmis muzikos pranešimas, teikiantis įvairių interpretacijos galimybių. Toks yra ir vienas ankstyvųjų autoriaus opusų „Serenada“ penkiems instrumentams (1968), kur kompozitorius naudoja ir savo paties kino muzikos citatas, ir Beethoveno, Čaikovskio bei Rimskio-Korsakovo muzikos fragmentus.


Bilietų kainos
15, 20, 30, 40 Eur

Koncerto rengėja – Lietuvos nacionalinė filharmonija.
Daugiau informacijos ir bilietai internetu – http://www.filharmonija.lt/lt/bilietai-ir-informacija.html