Renginiai

Pradžia  |  Lankytojams  >  Renginiai  >  Koncertas „Muzikinės rungtynės: žymioji M. Scacchi ir P. Sieferto kontraversija“

Koncertas „Muzikinės rungtynės: žymioji M. Scacchi ir P. Sieferto kontraversija“

Antrasis tarptautinis Marco Scacchi senosios muzikos festivalis

2016 m. gegužės 5 d. 19.00–20.30 val.
Valdovų rūmų Didžioji renesansinė menė

REGISTRACIJA UŽDARYTA!

Festivalio pradžios koncertas

Tarptautinis senosios muzikos ansamblis
CANTO FIORITO:

Renata Dubinskaitė (mecosopranas)
Saulė Šerytė (mecosopranas)
Algirdas Bagdonavičius (tenoras)
Nerijus Masevičius (bosas)
Ieva Baublytė (išilginės fleitos)
Rodrigo Calveyra (cinkas, išilginės fleitos)
Adrian France (barokinis trombonas)
Rodney Prada (viola da gamba)
Davide Pozzi (klavesinas, vargonėliai)

Kompozitorius ir muzikos teoretikas Markas Skakis (Marco Scacchi) gimė nedideliame Galėzės miestelyje netoli Romos (maždaug 80 km). Romoje jis tapo Frančesko Anerijaus (Francesco Anerio) mokiniu ir globotiniu. 1621 m. M. Skakis išvyko į Varšuvą, kur pirmiausia dirbo smuikininku Vladislovui Vazai, 1633 m. tapo jo karališkosios kapelos vadovu. Muziko kūryba padarė įtaką daugeliui vietos kompozitorių, ypač vienam iš jo mokinių Bartolomiejui Penkeliui (Bartłomiej Pękiel), kuris iš M. Skakio perėmė kapelmeisterio pareigas 1649 metais.

M. Skakis kūrė visiems vokalinės muzikos žanrams, buvo progresyvus kompozitorius, taikęs naujausias kompozicijos technikas, tačiau kolegos ir publika jį taip pat labai vertino už kontrapunkto išmanymą. Savo traktate „Cibrum Musicum“ muzikas atvirai kritikavo kompozitorių Paulą Syfertą (Paul Siefert) už prastą kontrapunkto techniką ir net atvirai išvadino jį kvailiu, taip paskatindamas ilgus metus trukusį žodžių karą tarp šių kompozitorių. Jie abu viešai publikavo tekstus, sukūrusius pagarsėjusią polemiką, kuri šiandien vis dar laikoma įdomiu tyrimo objektu.

P. Syfertas buvo vokiečių kompozitorius ir vargonininkas, gimęs Gdanske. Jis keletą kartų pretendavo į kapelmeisterio pareigas, bet jam buvo atsakyta „dėl nusiskundimų jo atlikimo stiliumi ir arogancija“. P. Syfertas išvyko mokytis pas Janą Piteršoną Svelinką (Jan Pieterszoon Sweelinck) į Amsterdamą ir po to grįžo į Gdanską dirbti vargonininko asistentu Marienkirche bažnyčioje. P. Syferto kūriniai klavišiniams atspindi J. P. Svelinko mokyklos įtaką, bet teigiama, kad jo choralines variacijas „sumenkina perdėta ornamentacija ir kontrapunktinio judėjimo stoka“.

Šiame projekte pristatoma M. Skakio ir P. Syferto kontraversija ir priešpriešinama jų muzika, atskleidžiant ir jų mokytojų Frančesko Anerijaus bei Jano Piteršono įtaką šių autorių kūrybai. Programoje taip pat atliekami ir Bartolomiejaus Penkelio kūriniai, siekiant išryškinti M. Skakio įtaką vietos kompozitoriams.

Koncertas nemokamas, tačiau maloniai prašome iš anksto registruotis paspaudę šią nuorodą -->

Festivalį iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba